Sluiten

Ontmoet de docenten

We werken voor de Lomans Academy met docenten uit de praktijk. Zij werken bij Lomans, zijn volledig gecertificeerd als docent en zeer ervaren in hun vakgebied. Alle docenten hebben hun eigen expertise. Dit zorgt ervoor dat jij straks precies weet bij wie je waarvoor terecht kunt. Onze docenten zijn nauw betrokken bij jouw ontwikkeling en coachen je ook buiten de lessen om waar nodig.

We stellen hieronder alvast twee docenten aan je voor!

Stefan Jolink

“Hoi! Ik ben Stefan, 27 jaar, getrouwd en vader van twee jongens. Ik werk sinds 2012 in de installatietechniek en geef momenteel al vier uur per week les op een middelbare school, waar ik de studenten alles leer over het ontwerpprogramma Revit. Daarbij leer ik de studenten vooral hoe je het werken met Revit toepast in het bedrijfsleven.

Bij Lomans ben ik werkzaam als BIM Coördinator. BIM staat voor Building Information Modeling. Kort gezegd is BIM gezamenlijk ontwerpen in 3D. Samen met andere partijen zoals de bouwkundig partner werken we dus in één ontwerp. Ik heb de gaafste functie die er is! Bij Lomans hebben we namelijk een duidelijk doel uitgestippeld. Over een aantal jaren willen we het werken volgens het BIM model helemaal in onze organisatie hebben opgenomen. Dat betekent dus dat we volledig digitaal gaan werken. Op deze manier zijn alle gegevens op iedere locatie beschikbaar. Dat is heel belangrijk voor een goed ontwerp dat voldoet aan de wensen van de klant. Ook moeten alle controles van de ontworpen installaties volledig geautomatiseerd worden.”

Siebe Lans

Hallo, mijn naam is Siebe. Ik ben getrouwd en heb drie zoons. Bij Lomans ben ik projectleider werktuigbouwkunde en ik heb veel ervaring binnen de installatietechniek. Zo heb ik al heel veel installaties gerealiseerd in onder andere operatiekamers, bakkerijen, scholen en op schepen. Op dit moment beheer ik een groot contract waarbij we het onderhoud uitvoerden aan de installaties op heel veel locaties van defensie. Enorm interessant en afwisselend. In het lesgeven vind ik het vooral belangrijk dat ik leerlingen echt leer om dingen te begrijpen. Waarom gebruik je als je met een cirkel rekent? Waarom is de temperatuur belangrijk als je een cv-installatie aanlegt? Ik wil niet dat leerlingen een trucje leren, maar echt begrijpen hoe zaken in elkaar steken. Alleen als je dingen echt begrijpt, kun je groeien.