Sluiten

Roy

“Elke dag is anders bij Lomans. Ik heb geen vastigheid en krijg daarbij volledige verantwoordelijkheid. Precies wat ik wil!”

Adviseur Werktuigkunde

Roy Girrel is Adviseur Werktuigkunde bij Lomans. Of, hoe hij zichzelf eerder noemt: verbinder bij Lomans. Roy staat namelijk tussen Lomans en de klant in. Wanneer klanten binnenstappen bij Lomans, vangt Roy hen direct op. “Met een luisterend oor zoek ik uit wat klanten precies willen. Het is mijn taak om uit te zoeken wat zij nodig hebben en mee te denken met de klant. Zo komen wij samen tot een gewenste oplossing.”

Bij Lomans… “ben ik dagelijks bezig met het ondersteunen van klanten. Wat willen zij precies? Wat hebben zij nodig? En, wat kan ik specifiek voor hen doen? Een aantal vragen die ik mijzelf stel wanneer ik klanten aanhoor. Zo ben ik het eerste aanspreekpunt en kan ik de klant helpen zich te oriënteren. Wanneer wij als afdeling Beheer en Onderhoud deze vragen kunnen beantwoorden, zetten wij het traject hier verder in gang. Denk hierbij aan het contract afsluiten of een kleine verbouwing voltooien.”

Het leukste aan mijn werk… “is dat elke dag anders is. Ik heb geen vastigheid en dat vind ik juist zo mooi aan mijn werk. Als Adviseur ben ik dan ook heel vrij in keuzes die ik maak. Bij aanvragen van klanten ben ik verantwoordelijk voor de verdere uitvoering. Valt deze klant onder onze afdeling of moet ik het doorschuiven naar een andere afdeling binnen Lomans? Zo ben ik elke keer bezig met verschillende facetten binnen Lomans, wat het heel erg leuk maakt.”

Waar ben je trots op? “Zonder meer op: Lomans. Er zijn verschillende redenen waarom ik met opgeheven hoofd hier werkzaam ben. Zo is Lomans een fijn en laagdrempelig bedrijf. De deur staat bij iedereen open. Zij denken met jou mee, want alles is bespreekbaar. Daarbij heb ik fantastische collega’s. Zij zijn meer dan gewoon collega’s. Supporters zijn het, in goede en minder goede tijden.”

Wat wil je nog bereiken? “Ik ben op dit moment eigenlijk heel erg gelukkig als Adviseur. Ik heb veel vrijheid in mijn functie en de uitdagingen blijven altijd komen. Zo krijgen projecten een heel andere wending door bijvoorbeeld de coronaperiode en daarnaast wordt de invulling van kantoren ook anders. Sindsdien houd ik mij ook bezig met: leegstand van kantoren, andere aanpak van pandinrichtingen en verbouwingen.”

De sfeer bij de serviceafdeling… “is prachtig om te zien. Is er een probleem? Dan lossen wij het samen op door als team een service te verlenen. Dat ziet er als volgt uit: de één pakt het probleem op, de ander maakt de bijhorende contracten in orde. Weer een andere collega stuurt onze monteurs aan en ga zo maar door. Kortom: ik vind het mooi dat wij gezamenlijk als team zorgen voor een tevreden klant.”

Waarin vind jij ontspanning? “Het woord ‘relaxen’ staat niet in mijn woordenboek. Met een verleden als topsporter op hoog niveau zit ik niet graag stil. Ik pak daarom het liefst de fiets. Dingen bezichtigen, door de polder heen, heerlijk! En over heerlijk gesproken… als echte kookfanaat bereid ik maar al te graag culinaire gerechten in de keuken.”

‘Goed, voor elkaar’ betekent voor mij… “de familiecultuur. Ik ben namelijk niet bepaald een materialistisch persoon. Goede facilitaire voorzieningen zoals een bedrijfsauto en -kleding zijn wel belangrijk, maar heb ik niet hoog in het vaandel staan. Op één staat bij mij juist hoe het bedrijf van binnen is. Hoe wij bijvoorbeeld met elkaar omgaan en dat wij echt luisteren naar een ander. Dát is voor mij de heersende familiecultuur bij Lomans.”

Stel ons je vraag

Heb je vragen of heb je ondersteuning nodig? Onze experts staan klaar om je te helpen.

Een aantal van onze certificaten